جامعه تعلیمات اسلامی یزد با قریب به 70 سال تجربه در امر پرورش و آموزش همواره تلاش نموده تا بهترین ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. در این راستا از جدیدترین تکنولوژی روز در جهت آموزش نوین و تربیت ماندگار بهره برده است.
اینک؛ با توجه به احساس نیاز به بستری برای تعامل هرچه بیشتر خانه و مدرسه و سهولت ارتباطات، پیام رسان اختصاصی خود را تحت عنوان MahsPayam در دو نسخه تحت وب و اندروید با هدف ایجاد محیطی امن و مطمئن برای دانش آموزان و اولیای آن ها و کارکنان مجموعه راه اندازی نموده است.
نسخه‌های این پیام‌رسان بر اساس پروژه متن‌باز TinodeSDK بوده که تحت GPL3 عرضه شده و بر اساس شرایط مجموعه تغییراتی نیز در آن‌ها صورت گرفته است.
راه اندازی سرورهای این پیام‌رسان و فضای ذخیره سازی اطلاعات کاملا اختصاصی و متعلق به این مجموعه آموزشی است.

عضویت:

عضویت در MahsPayam برای تمامی اعضای خانواده جامعه تعلیمات اسلامی یزد شامل دانش آموزان، اولیا و ابوابجمعی مجموعه که از این به بعد با عنوان «کاربر» نامیده می شود، رایگان است.
حساب کاربری افراد با نام و نام خانوادگی آن ها و یک شناسه (ID) در سامانه مشخص شده و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.
عکس پروفایل توسط کاربر و بر اساس ضوابط ذیل انتخاب می شود. در گفتگوهای شخصی و گروهی نام و نام خانوادگی و تصویر پروفایل کاربر برای مخاطب یا مخاطبین نشان داده خواهد شد.
با توجه به ماهیت آموزشی و فرهنگی MahsPayam توجه به موارد ذیل در انتخاب عکس پروفایل (صفحه شخصی یا گروه و کانال) ضروری است.
بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده، کاربر خاطی مشمول بند محرومیت خواهد شد.
logo192

مواردی که برای انتخاب عکس پروفایل مجاز است:

 عکس پرسنلی رسمی اداری
 تصویر طبیعت
 درج نام و نام خانوادگی به عنوان تصویر پروفایل
 متون و اشعار با محتوای ارزشی، فرهنگی یا مذهبی
 روایات و آیات قرآنی

مواردی که برای انتخاب عکس پروفایل مجاز نیست :

 عکس های گروهی، خانوادگی و دوستانه
 عکس دوران کودکی خود یا فرزندان و ...
 عکس افراد معروف (هنرپیشه، ورزشکار و ...)
 عکس شخصیت های کارتونی که متضاد با ارزش های فرهنگی و اسلامی باشد
 کاریکاتور شخصیت های مختلف
 ایموجی و آیکن و عکس های نامرتبط
 عکس حیوانات
 عکس اماکن
 متون و اشعار مغایر ارزش های اسلامی
 عدم استفاده از هرگونه عکس و تصویر ناقض قوانین جمهوری اسلامی و
جامعه تعلیمات اسلامی

توجه به رعایت حجاب اسلامی و پوشش مناسب در انتخاب عکس ها الزامی است.

در نسخه اندروید، امکان دسترسی به نام و نام خانوادگی کاربران که در فهرست مخاطبین تلفن همراه کاربر هستند وجود دارد.
پس از ورود، سامانه اجازه دسترسی به مخاطبان تلفن همراه را از کاربر می‌خواهد. در صورت تأیید، نام و نام خانوادگی این افراد در لیست مخاطبین پیام رسان نمایش داده خواهد شد. به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، اطلاعات افراد شامل شماره تلفن همراه و کدملی به هیچ وجه برای سایر اعضای پیام رسان نمایش داده نخواهد شد.

 حوزه دانش آموزی:

1. برای اولیای دانش آموز شامل پدر، مادر یا قیم قانونی، پس از ثبت نام قطعی در مدرسه، حساب کاربری ایجاد خواهد شد و می توانند با وارد کردن شماره تلفن همراه (نام کاربری) و کد ملی (رمز عبور) که در هنگام ثبت نام در فرم مشخصات درج نموده اند، وارد حساب کاربری خود شود.
2. برای دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه با تأیید خانواده و در صورت ارائه شماره تلفن همراه مختص به دانش آموز، حساب کاربری مجزا ایجاد خواهد شد. در غیر این صورت کلیه ارتباطات دانش آموزی با ولی پاسخگو خواهد بود.
3. حساب کاربری طلبه حوزه علمیه خواهران حضرت سیدالشهدا علیه السلام با تلفن همراه و کد ملی که در هنگام ثبت نام اولیه اعلام شده، فعال می شود.
4. مادامی که دانش آموز در هر یک از مدارس جامعه تعلیمات اسلامی یزد مشغول به تحصیل می باشد، حساب های کاربری مربوط به وی فعال بوده و در صورت انتقال به آموزشگاه دیگری غیر از مدارس جامعه، کلیه حساب های کاربری مرتبط با وی اعم از حساب شخصی دانش آموز، پدر، مادر و ... حذف می شود.

 حوزه کارکنان:

1. کلیه نیروهای شاغل در جامعه تعلیمات اسلامی یزد اعم از مدارس، دفتر مرکزی، حوزه علمیه خواهران، کانون فرهنگی- تربیتی، مرکز خرید جامعه دارای حساب کاربری می باشند و مادامی که در جامعه تعلیمات اسلامی یزد مشغول به خدمت هستند، می توانند از امکانات پیام رسان استفاده کنند.

 امکانات:

تمامی فعالیت ها در MahsPayam تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و جامعه تعلیمات اسلامی یزد بوده و همه کاربران موظف به رعایت تمامی موازین قانونی در همه فعالیت‌های خود می‌باشند.
امکان ارسال پیام متنی و صوتی، انواع فایل اعم از تصویری شامل jpg، PNG، MP4 و ...، متنی شامل Word ، Excel، PDF و ... از طریق MahsPayam وجود دارد.
مسئولیت انتشار محتواهایی که مشمول قوانین حق نشر است، به عهده کاربر انتشار دهنده می باشد. MahsPayam هیچ گونه مسئولیتی در قبال نشر این نوع محتوا ندارد.
MahsPayam هیچ گونه مسئولیتی در قبال کانال ها و گروه های غیرآموزشی ندارد. در صورت مشاهده و یا ارسال گزارش تخلف، با کاربر خاطی مطابق قوانین برخورد خواهد شد.
MahsPayam یک پیام رسان آموزشی فرهنگی بوده و هرگونه تبلیغات، خرید و فروش، انتشار محتوای غیراخلاقی در این پیام رسان ممنوع می باشد.
پیام ها و فایل های به اشتراک گذاشته شده پس از گذشت 2 ماه از تاریخ انتشار، حذف خواهد شد. لذا حتما از فایل های مورد نیاز خود پشتیبان تهیه فرمایید.

 راه های ارتباطی:

  گفتگوی دو نفره (خصوصی):

هر کاربر می تواند با سایر کاربران گفتگوی خصوصی داشته باشد. این امر منوط به دسترسی به تلفن همراه یا کدملی مخاطب است.
امکان حذف پیام در گفتگوی دو نفره برای مخاطب وجود ندارد. در صورت حذف مطلب درج شده، پیام از صفحه مخاطب حذف نمی شود.

  گفتگوی گروهی (گروه/ کانال):

هر کاربر با توجه به رده تحصیلی یا شغلی، به صورت پیش فرض عضو گروه ها و کانال های مرتبط می باشد.
این گروه ها و کانال ها جهت اطلاع رسانی و هماهنگی های مدرسه ای و درون سازمانی است. تأکید می گردد کاربر به هیچ وجه از این گروه ها و کانال ها خارج نشود، در صورت ترک، عواقب ناشی از عدم اطلاع از رویدادها به عهده کاربر خواهد بود.
هر کاربر می تواند نسبت به ایجاد گروه یا کانال اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت کلیه محتواهای درج شده در این گروه ها و کانال ها بر عهده ایجادکننده گروه که در اینجا «مالک» نامیده می شود، است.
خط مشی کلی MahsPayam ارائه فضای باز برای فعالیت آزاد کاربران در چارچوب موازین قانونی و مدرسه ای است. ولی در صورت قانون شکنی یک کاربر و ایجاد مزاحمت برای سایر کاربران از طریق افزودن آن‌ها به کانال و گروه، ارسال پیام‌های تبلیغاتی به حساب شخصی سایرین، دعوت به هنجارشکنی و تشویق دیگر کاربران به فعالیت غیراخلاقی، ارسال هر نوع ویروس یا فایلی که ماهیت مخرب داشته باشد و ارسال لینکهای نامناسب که موجب لطمه به نظم عمومی و نارضایتی سایر کاربران شود، MahsPayam ناچار به دخالت و اعمال قانون است.
با این وجود، MahsPayam تلاش می‌کند در چنین مواقعی نیز از موضع ارشادی اقدام نماید. در صورت تکرار انتشار محتوای مغایر با قوانین و مقررات، کانال یا گروه مربوطه بدون اطلاع قبلی غیرفعال و با کاربر خاطی مطابق با قوانین جامعه تعلیمات اسلامی یزد برخورد می شود.
مسئولیت محتواهایی که از کانال ها و گروه های اختصاصی جامعه تعلیمات اسلامی یزد منتشر می شود، به عهده MahsPayam بوده و در قبال صحت سایر محتواهای منتشر شده توسط کاربران، تعهدی نخواهد داشت.
حذف پیام در گروه یا کانال صرفاً توسط مالک گروه یا کانال امکان پذیر است.
حداکثر تعداد کاربران عضو یک گروه 200 نفر می باشد.
در صورت عدم فعالیت یک گروه و یا یک کانال به مدت 2 ماه، MahsPayam به صورت خودکار کانال یا گروه را حذف خواهد کرد.

 محرومیت:

در صورت تخطی از قوانین پیام رسان جامعه تعلیمات اسلامی یزد، حساب کاربری متخلف مسدود خواهد شد و فعال سازی آن منوط به پذیرش قوانین پیام رسان خواهد بود.
 حوزه دانش آموزی (دانش آموز، اولیا):
در صورت تکرار تخلف در پیام رسان، موارد در پرونده انضباطی درج و منجر به کسر نمره انضباط خواهد شد و با تصمیم شورای مدرسه و گروه پشتیبان پیام رسان، برخورد جدی با متخلف به عمل می آید.
 حوزه کارکنان:
در صورت تکرار تخلف در پیام رسان، موارد در پرونده پرسنلی درج و با تصمیم شورای معاونین دفتر مرکزی و گروه پشتیبان پیام رسان، برخورد جدی با متخلف به عمل می آید.

 توجه:

با فعال شدن پیام رسان جامعه تعلیمات اسلامی یزد، کلیه فعالیت های اداری، آموزشی و پرورشی در این بستر ارتباطی صورت گرفته و هر نوع فعالیت در سایر پیام رسان های رایج در فضای مجازی، منتفی و فاقد اعتبار است.
مالکیت معنوی و مسئولیت اطلاعات نرم افزار متعلق به جامعه تعلیمات اسلامی یزد است.
جهت دریافت نسخه اندروید پیام رسان، صرفاً از طریق وب سایت رسمی مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهدا علیه السلام به نشانی mahs.ir اقدام نمایید و نسخه های جدید را صرفا از کانال رسمی پیام رسان دریافت نمایید.
حق هر گونه تغییر در شرایط و ضوابط استفاده از پیام رسان برای جامعه تعلیمات اسلامی یزد، محفوظ است و تغییرات به اطلاع کاربران رسانده خواهد شد.