مصاحبه با امیرپارسا استبرقی، رتبه 761 کنکور سراسری 1402

خودتون رو معرفی کنید.
امیرپارسا استبرقی هستم در کنکور سال 1402 تونستم رتبه 761 را کسب کنم و به مدت شش سال در مدارس سیدالشهدا(ع) مشغول تحصیل بودم.
زمان مطالعه و حجم درسی که برای کنکور داشتید چقدر بود؟
ازهمون سال دهم کامل وقتمو برای درس خوندن گذاشتم. سال یازدهم هم همینطور. در سال دوازدهم تمام تلاشمو کردم تا به خوبی تمام درس هارو تموم کنم. معلم های مدرسمون واقعا خوب بودن. کلاس های بیرون هم شرکت کردم و مدام تست میزدم. برای کنکور دی ماه سعی کردم هوشمندانه درس هارو مرور کنم. حدودا بین هفت تا ده ساعت درس میخوندم. میزان مطالعم برای کنکور دی بیشتر از تیرماه بود اما برام جالب بود که در کنکور تیرماه رتبم بهتر بود احساس میکنم چون خیالم راحت شده بود که رتبم خوب شده با آرامش بیشتری کنکور دوم رو دادم و همین کمکم کرد تا نتیجه ی بهتری داشتم باشه.
آیا داشتن مشاور و برنامه ریزی مهم است؟
بله خیلی مهمه من از پایه دهم مشاور داشتم و نمیگم صددرصد به برنامه عمل کردم اما به نظرم واقعا بودن یه مشاور نیازه. شما چقدر تست میزدید؟ من در بعضی از درسها چند کتاب تست رو تموم کردم و به طور کلی آزمون های تستی رو مرتب شرکت میکردم.
روش مطالعه شما در درس های تخصصی چگونه بود؟
روش خاصی رو نمیتونم پیشنهاد بدم چون به شدت معتقدم روش مطالعه درسی هرشخص و شرایطی که در اون داره درس میخونه متفاوته. از طرفی هم در بعضی از درسها استعداد بیشتری وجود داره که باعث میشه روش مطالعه متفاوت باشه.
چه کسانی در این مسیر همراه شما بودن؟
قطعا حمایت و همراهی خانوادم مسیر رو برام آسون تر کرد. و تشکر میکنم از همراهی آقای باشی زاده مدیر دبیرستان دوره دوم سیدالشهدا(ع) و آقای وزیری معلم و مشاور خوبم
چه رشته ای رو برای ادامه تحصیل انتخاب کردین؟
پزشکی دانشگاه یزد
با آرزوی موفقیت برای شما. سخن پایانی با دانش آموزان دارید؟
هوشمندانه درس بخونید. جلسه کنکور طوری هست که با یه برنامه درست میتونید سوالات رو به خوبی و با آرامش پاسخ بدید.