کارگاه آموزشی قصه گویی ویژه مربیان و کتابداران مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء (ع) برگزار شد

photo 2023 06 13 08 58 59

گارگاه آموزشی و گفتمان محور قصه گویی ویژه مربیان تربیتی و کتابداران مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهدا(ع) در کانون فرهنگی و تربیتی جامعه تعلیمات اسلامی یزدبرگزار گردید.
در این کارگاه مربیان و کتابداران با فنون ویژه قصه گویی برای دانش آموزان آشنا می شوند .
در بیان اهمیت و جایگاه قصه گویی می توان چنین عنوان نمود که قصه گویی علیرغم پیدایش رسانه های دیداری، شنیداری و تصویری، نه تنها ارزش و جایگاه خود را حفظ نموده، بلکه به کمک آن ها نیز آمده است به طوری که بسیاری از رسانه های فوق، بدون قصه امکان ادامه حیات ندارد .در همه جوامل، بخش مهمی از تعلیم و تربیت کودکان به عهده قصه است از اینرو واحد تربیتی جامعه تعلیمات اسلامی یزد نیز تصمیم به برگزاری این کارگاه های آموزشی نموده است .
قابل ذکر است :هر چه استفاده از داستان های مناسب برای کودکان بیشتر باشد، تاثیر آن در فرایند یادگیری و یاددهی افزون تر خواهد بود و دستیابی به اهداف، بهتر و سهل تر می گردد.بنابراین برای آشنایی با معیارهای انتخاب مناسب قصه، باید اصول قصه و ساختارقصه را بر اساس موقیعت و شرایط محتوای آموزشی، مورد استفاده قرار داد.
گفتنی است :قصه ها در زمینه اصلاح رفتاری کودکان، کاملا موثر هستند و یکی از مهمترین ابزار های کمک آموزشی نیز به شمار می رود.