مصاحبه با سجاد برزگری، رتبه 84 کنکور سراسری 1402

خودتون رو معرفی کنید. سجاد برزگری هستم. از پایه آمادگی در مدارس سیدالشهدا(ع) بودم و بخاطر معدل خوبم بدون آزمون به مقطع بعدی میرفتم.خداروشکر در کنکور 1402 تونستم به نتیجه دلخواهم برسم.
زمان مطالعه و حجم درسی که برای کنکور داشتید چقدر بود؟ در سه سال دیپلم خوب از پس درسهام براومدم و به نظرم سطح درسی خوبی داشتم اما در سالی که تصمیم قطعی برای خوندن درسها گرفتم با برنامه ریزی مناسب به طور مداوم درس هام رو خوندم و البته سعی کردم باشگاه برم و ساعاتی رو برای خودم باشم تا آرامش هم داشته باشم. حدودا روزی 7 ساعت درس خوندم اما نکته مهمی که رعایت کردم این بود که در هر درسی با روش درست مطالعه پیش میرفتم؛ روش های مختلف خوندن یک درس رو آزمون و خطا کنید تا ببینید با کدوم راحت ترید. چون در این صورت زمان مطالعه شما کم میشه و بازدهی بیشتر میشه.
آیا داشتن مشاور و برنامه ریزی مهم است؟ قطعا بله. من چند مشاور داشتم که نهایتا با یک نفرشون خیلی خوب ارتباط گرفتم و بدون فشار درسی تونستم جلو برم. برنامه ریزی و عمل کردن به اون کاملا به خود فرد برمیگرده اما داشتن یک همراه در این مسیر قطعا مهم هست.
شما چقدر تست میزدید؟ خیلی زیاد واقعا مهمه که با تست زدن آشنا باشیم تست های تالیفی زیاد میزدم و نزدیک به کنکور سوال های پرتکرار رو میزدم تا با سبک طراحی سوالات کنکور بیشتر آشنا بشم.
روش مطالعه شما در درس های تخصصی چگونه بود؟ در فیزیک و ریاضی کاملا با کتاب کمک درسی و کلاس های فوق برنامه پیش رفتم و مباحث درسی فراتری رو یادگرفتم. برای درس زیست متن کتاب رو خوندم و خیلی فراتر نخوندم. برای درس شیمی هم کتاب درسی و هم کمک درسی و کلاس های فوق برنامه پیش رفتم. و نکته مهم این بود که در هر درس سعی میکردم جواب های تشریحی تست هارو خوب بخونم.
چه کسانی در این مسیر همراه شما بودن؟ خانوادم و مشاور خوبم. حمایت خانوادم واقعا موثر بود. ممنونم از خانوادم که هم حمایت عاطفی و هم حمایت مالیشون رو از من دریغ نکردن.
چه رشته ای رو برای ادامه تحصیل انتخاب کردین؟ پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران قبول شدم و همچنین حقوق دانشگاه آزاد تهران هم ثبت نام کردم تا در هردو رشته به ادامه تحصیل بپردازم.
با آرزوی موفقیت برای شما. سخن پایانی با دانش آموزان دارید؟ ممنونم. اول روی سخنم با پایه دهم هست که توصیه میکنم بسیار در انتخاب رشته دبیرستان حساسیت به خرج بدن و مطمئن بشن که به چه رشته ای علاقه دارن. و به طور کلی پیشنهاد میکنم با روحیه و حفظ آرامش روش درست مطالعه هر درس رو پیداکنن و نتیجه بهتری بدست میارن.